Hjelpesenter

Vi svarer på de vanligste spørsmålene angående Eduhouse-tjenesten

Administrasjon

- Det er enkelt å komme i gang med deres kunnskapsutvikling her hos Eduhouse. Du vil få tildelt en kontaktperson som skal følge deg og dine medarbeidere i tiden fremover. Til din kontaktperson sender du en en lise med navn-og mailadresse til alle som skal få tilgang til tjenesten. 

- Når listen er mottatt vil du og dine medarbeidere motta en registreringslenke. Via denne lenken vil dere enkelt kunne opprette en personlig bruker ved å fylle inn navn, mailadresse og ønsket passord. Når dette er gjort er alt klart for at dere kan stare deres kunnskapsutvikling umiddelbart her hos Eduhouse. 

- For at dere skal få best mulig utbytte av tjenesten er det inkludert et kick off via Teams, dette varer ca 30 minutter og dere vil få en rask introduksjon om hvem vi er, hva vi tilbyr og de beste tips til bruk av tjenesten. Målet med dette møtet er å sørge for at alle brukerne kommer i gang og er presentert med de beste verktøyene for bruk av tjenesten. 

Du kan enkelt endre brukerne som har tilgang til tjenesten ved å ta kontakt med deres tildelte kontaktperson eller info@eduhouse.no 

Vi vil implementere endringene i henhold til dine behov. Mailen bør inneholde navnet og epostadressen til brukerne som skal fjernes/legges til, samt ønsket tidspunkt for overføring av rettighetene. 

- Du kan bestille et kort møte for å gå gjennom det du leter etter og få en prisplan her: Bestill en samtale her! 

Det kan enkelt løses ved å kontakte din Eduhouse kontaktperson eller vår support på info@eduhouse.no.

Bestillingen kanselleres ved å kontakte din Eduhouse kontaktperson eller vår support på info@eduhouse.no . Individuelle brukere kan avsluttes innenfor en organisasjons lisens om nødvendig. Det er en måneds oppsigelsestid, oppsigelsestiden løper fra den 1.  neste måned med mindre annet er avtalt.

Du kan gjøre dette ved å kontakte din Eduhouse kontaktperson eller vår support på info@eduhouse.no.

Kursønsker

vennligst kontakt oss ved å bruke dette skjemaet: kursønsker

Hjelp til feilsøking

Du kan se alle kursene som er inkludert i organisasjonens abonnement.  Uten abonnement vil du kun ha mulighet til å se det første minuttet av kurset, hvoretter videoen stopper.

Du vil finne dine fullførte kurs i din egen profil under fanen "Fullførte kurs". Her vil du få muligheten til å filtrere dine fullførte kurs etter for eksempel dato eller kategori.

Ditt kursbevis finner du via din profil under fanen "Fullførte kurs".  I høyre hjørne av hvert kurs er det et diplomikon hvorfra du enkelt kan laste ned det individuelle sertifikatet. Du kan også laste ned et sertifikat som viser alle fullførte kurs ved å klikke på "Last ned sertifikat" -knappen på samme side. Ved hjelp av filtreringsalternativene kan du begrense og velge kurs du vil at sertifikatet skal inneholde.

Kursene du har fullført, vil være tilgjengelige på kontoen din selv om abonnementet avsluttes. Du kan når som helst logge inn for å laste ned kursbevisene dine. 

Det er enkelt å lage en studieplan: Ved å trykke på bokmerke – ikonet øverst til høyre i kurset kan du enkelt legge til kurs både individuelle kurs og hele kurspakker i en eksisterende studieplan eller opprette en ny studieplan.

Tjenesten vår fungerer best med den nyeste nettleserversjonen. Kontroller at du har den nyeste versjonen av nettleseren, eller oppdater nettleseren til den nyeste versjonen. Hvis problemet vedvarer, kan du prøve å bruke en annen nettleser hvis du kan, eller kontakte vår support på info@eduhouse.no

Kontooppsett

- Ønsker du et enkelt abonnement av tjenesten, kan du ta kontakt med vår kundeservice på info@eduhouse.no og vi vil hjelpe deg med å sette opp en konto. 

- Hvis du kjøper tjenesten til teamet ditt eller hele personalet, kan du booke en samtale med salgsteamet vårt for å gå gjennom hvilken type lisens du trenger.  Book en samtale her!

- Hos Eduhouse håndterer vi hver kunde individuelt og i henhold til hva kunden ønsker og kurspakkene som trengs. Vær oppmerksom på at vi gjerne tilbyr tilbud på bestillinger som har mer enn 1 bruker. 

- Du kan booke et kort møte for å gå gjennom hva du trenger og for å få en prisplan her:  Book en samtale her! 

Brukernavnet ditt er e-postadressen din du registrerte deg med. 

Du kan tilbakestille passordet ditt på nettstedet vårt ved å klikke på "Logg inn" og deretter "Glemt passord". Eller via lenken: https://app.eduhouse.no/tjenesten/nytt-passord

 Kontakt vår kundeservice på info@eduhouse.no. Skriv inn din tidligere epostadresse og din nye adresse, så oppdaterer vi brukernavnet ditt for deg.

Innloggingsdetaljene er alltid personlige og skal bare brukes av personen som eier e-postadressen.

Dataene dine forblir lagret i tjenesten vår, og du har muligheten til å bruke den samme kontoen på nytt i fremtiden. Din kurs-historikk forblir, og du kan logge inn for å få tilgang til denne og dinel kursbevis når du ønsker det, selv om abonnementet er avsluttet.

Digitale klasserom

Et digitalt klasserom er en interaktiv læringsmulighet som foregår live via
lov. Her samles deltakere fra ulike virksomheter og det er muligheter
å stille spørsmål direkte til foreleser via chat/mikrofon. Disse
anledninger spilles ikke inn og vil ikke bli publisert i etterkant
Plattformen.

Når du er logget inn på plattformen, klikker du på navnet ditt og deretter
registrering. Du vil da motta en bekreftelsesmail med informasjon
om utdanningen. Du vil også motta en teamlink på e-post til deg
før treningen starter

Dersom du ikke har mottatt e-post med lenke senest dagen før treningen skal finne sted, send oss ​​en e-post på info@eduhouse.no
vi hjelper deg videre.

Du kan avbryte deltakelsen ved å klikke på navnet ditt når du er logget inn på plattformen og deretter registrere deg. Du kan se dem alle der Digitale klasserom er du påmeldt og der kan du velge avbryte påmelding.

Dersom foreleser vil dele materialet som presenteres, vil dette bli informert om i løpet av opplæringen.

Kurs og sertifikat

Kurs er individuelle innspillinger eller direktesendinger som varer mellom 50-60 minutter.

Kurssamlingene består av flere kurs og kursdeler.

- Et innspilt kurs er en pedagogisk video som er filmet i studioet vårt og har blitt lagt ut i tjenesten vår etter innspilling.   

Et live-kurs foregår live fra vårt studio, her kan du stille spørsmålene dine til foreleseren via chat, du vil deretter få svar på disse under sendingen. Denne kurstypen vil også bli spilt inn i vår tjeneste som et opptak etter direktesendingen. 

Kurstesten er en måte å verifisere dine ferdigheter og gjennomføring av kurset. Du vil motta diplomet ditt for fullført kurs etter å ha fullført kurstesten. Hvis det ikke er noen kurstest etter at du har sett videoen, vil det være en knapp "Bekreft implementering" som vises i stedet, ved å klikke på knappen vil du motta ditt diplom.  

- Du kan motta diplom for fullført kurs ved å ta kurstesten til en direktesending eller kurs-video. Hvis det ikke er noen

avsluttende test i kurset, må du klikke på "Bekreft implementering" for å fullføre kurset og motta ditt diplom. 

Notat!  Hvis det er viktig for deg å motta diplomene, anbefaler vi ikke å hoppe frem/tilbake i videoinnholdet, men se på hele innholdet slik at kurstestknappen aktiveres og lastes opp som den skal. 

De fleste av våre kurs avsluttes med en kurstest. Det finnes derimot noen kurs der det er vanskelig å skape en god test, disse vil gjerne være av de litt mere praktiske kursene og det vil dermed være mulig å trykke "Bekreft implementering" i stede.

- Antall spørsmål varierer avhengig av emnets omfang og lengden på kurset.  Det er imidlertid minst ett spørsmål i hver kurstest. 

Notat!  Det er kurs der det ikke er noen kurstest, her er diplomet utelukkende basert på visning og avspilling av kursinnhold. 

Du kan ta en kurstest tre ganger. Dersom testen ikke er bestått på det tredje forsøket, vil du få en 15 minutters karantene før neste forsøk. Et tips er å bruke denne tiden til å gå tilbake til innholdet og gjennomgå spørsmålene du ikke bestod. 

En studieplan er et fantastisk verktøy du kan benytte for å utvikle dine egne-eller teamets ferdigheter. Det er enkelt å opprette en studieplan: Trykk på ikonet som ligner et flagg øverst til høyre på kurset, velg deretter hvilken studieplan du ønsker å legge den til i, eller opprett en ny. Du kan lage flere forskjellige studieplaner og navngi dem fritt. Du kan også lage studieplaner via profil, under fanen studieplaner.

-   Innholdet i våre kurs vil jevnlig bli kontrollert, dersom det er eldre kurs vil du, på kurssiden,  kunne se en "sist kontrollert" dato.  

- Dersom kurset ikke lenger er oppdatert i henhold til de aktuelle lover og regler, vil kurset bli avviklet etter 30 dager, eller senest når kurset opprinnelig var tenkt avviklet, det vil vanligvis si i slutten av juni eller desember hvert år. 

- Dersom det er mulig korrigerer vi uriktige seksjoner og/eller forelesningsmateriell, slik at kursene ikke trenger å fjernes helt. 

 Notat!  Utløpsdatoen for et kurs finner du på kurssiden. Når kurset utløper om mindre enn 30 dager vil det bli kunngjort på søkesiden i kursbiblioteket, kurset vil da bli merket med "Utløper snart".

-  Utløpsdatoen for et kurs utheves på kurssiden. 

- Kurs forsvinner vanligvis i slutten av juni eller desember hvert år. 

- Utløpsdatoen for et kurs påvirkes av kursets emne. Kurs som tar for seg aktuelle og tidsriktige problemer, vil kanskje bare være tilgjengelig i ett år. Kurs med innhold som ikke er like hurtig-endrende, som ledelseskurs, vil vises lenger.

- Det finnes imidlertid unntak, kursene kan av kontraktsmessige årsaker eller lignende faktorer kun være tilgjengelig i 6 måneder. 

Notat!  Utløpsdatoen finner du på kurssiden. Når kurset utløper om mindre enn 30 dager, vil den bli kunngjort på kurssiden i kursbiblioteket, og kurset vil bli merket som "Utløper snart".

Vi i Eduhouse har stor tro på mikrolæring, det vil si kursprogrammer og kurs som består av korte videoer som enkelt kan ses hvor og når du vil. De korteste kursene i tjenesten er ca 2 minutter og de lengste kursene ca 60 minutter, noe som gjør at du kan utvikle dine ferdigheter mellom møter, på bussen, på ferie eller hjemme fra sofakroken.

- Hvis innholdet i et kurs oppdateres og det ikke er noen hindringer for en forlengelse av tilgjengeligheten for kurset, kan vi forlenge utløpsdatoen for kurset. 

- Dersom kurset fjernes skyldes det vanligvis utdatert innhold eller utdatert kontrakt. I disse tilfellene fornyer vi de utløpte kursene, det vil si at vi produserer nye kurs med lignende innhold, så lenge emnet har vært populært nok basert på vår visningsstatistikk.

Som regel produserer vi opptak av et kurs som har vært populært basert på vår visningsstatistikk. Dersom visningsstatistikken for utgående kurs har vært svært lav, er det lite sannsynlig at vi fornyer kurset. 

Vi vil kunngjøre fornyelsen av et kurs i kursbiblioteket når vi kjenner opptaks- og publiseringsdatoen for fornyelsen av kurset.

-  Under direkteforelesninger kan du stille spørsmålene dine til foreleseren via chat. Det er ikke mulig å stille spørsmål til foreleser gjennom allerede innspilte kurs.

- Dersom du er interessert i en tilpasset opplæring for din egen organisasjon, hjelper vi  deg gjerne. Du kan be om et tilbud ved å kontakte vår support via info@eduhouse.no

- Dersom du har behov for råd direkte fra foredragsholder er du velkommen til å kontakte foredragsholder direkte: foreleserens kontaktinformasjon finner du i begynnelsen av kursmaterialet du finner på kurssiden. 

-  Oppdager du en feil i kurset setter vi stor pris på om du kontakter oss via support på info@eduhouse.no , vi vil ta feilen med foreleseren og rette den om nødvendig.

Det er satt av en viss tid i direktesendingen og spørsmål fra deltakere. På grunn av dette og antall mottatte spørsmål, kan det være at foreleser ikke alltid har tid til å gå gjennom alle spørsmålene fra deltakerne.

Kontakt vår support på info@eduhouse.no og vi vil undersøke situasjonen og komme tilbake til deg når feilen er løst. 

-  Du kan bruke filtreringsfunksjonen til å filtrere ut og se nye og kommende kurs. Gå til emnet du er interessert i, og velg "Vis ...", velg "Ny" eller "Kommende" for å filtrere og se informasjon om nye eller kommende kurs. 

-  Vi går også gjennom ny og kommende opplæring i vår kundekommunikasjon. For eksempel gjennom våre nyhetsbrev, sendt ut en gang i måneden, får du alltid den nyeste informasjonen og nyhetene om hva som er nytt i vår tjeneste. 

Kursforespørsler og kursønsker er høyt verdsatt! Du kan sende disse til deres kontaktperson eller vår support på info@eduhouse.no og markere emnelinjen med "Kursønsker". 

Kursmateriell kan lastes ned via emnesiden der kursmaterialet befinner seg. 

Du kan se en opplæring enten live eller i innspilt format. Hvis du ikke deltar i en direktesending, vil innspillingen av live-kurset bli publisert i ettertid i tjenesten som en innspilt versjon. Vær oppmerksom på at ikke alle kurs er live.

En direktesending er et sanntidskurs der du kan delta som registrert og innlogget bruker. Etter direktesendingen redigeres og legges kurset ut på tjenesten som et opptak. Du kan gjenkjenne et live-kurs når kurset er merket med "LIVE". 

Du kan først prøve å bruke en annen nettleser. Oppdater og last inn siden på nytt (slå av nettleseren og start den på nytt) hvis kurset ikke starter innen få minutter etter den angitte tiden. Hvis kurset fortsatt ikke er åpnet, kan du kontakte vår support på chat eller info@eduhouse.no, og vi kan hjelpe deg så godt vi kan.

Innspillingen av direktesendingen vil bli publisert i kursbiblioteket innen ca. 3-7 virkedager etter direktesendingen. Men vanligvis umiddelbart etter at sendingen er fullført.

Finner du ikke det du ser etter?

For mer informasjon, vennligst ta kontakt via kontaktskjemaet eller vår live chat og en av våre kunderepresentanter vil svare deg innen kort tid.

 

Har du spørsmål angående kjøp eller priser?  Kontakt vårt salgsteam

Illustration