4 spørsmål å stille deg selv før du investerer i en utdanningstjeneste

En utdanningstjeneste fyller flere funksjoner. Du bruker tjenesten eller programmet til å utvikle, men det brukes også i den administrative rollen i din organisasjon. Du kan bruke en opplæringstjeneste til å følge opp medarbeiderutvikling, onboarding av nye medarbeidere og mye mer. Men hvis du velger et program som er feil for dine behov, kan det bli en dyr utgift. Her er fire spørsmål du kan stille før du investerer i en ny opplæringstjeneste for organisasjonen din.

 

1. Hvorfor burde du investere i en utdanningstjeneste?

Dette spørsmålet kan virke veldig grunnleggende, men det er et viktig spørsmål å kunne svare på. Har organisasjonen din et budsjett å bruke før året er slutt? Ønsker du å inkludere kursing i arbeidshverdagen til dine ansatte? Ønsker du å bruke et kursverktøy som en del av onboarding-prosessen for nyansatte?

Det er hundrevis av grunner til at du ønsker eller trenger å skaffe deg et pedagogisk verktøy for videreutvikling. Å kunne svare på spørsmålet "hvorfor?" er en god start! Start med å analysere hvorfor du bør investere i en utdanningstjeneste. Har bedriften behov for å utvikle seg? På hvilke områder?

 

2. Hva må den nye utdanningstjenesten oppfylle?

Du har bestemt deg for å skaffe deg en utdanningstjeneste, så bra! Men hva vil du med tjenesten? Noen eksempler er nevnt under forrige punkt, her er noen flere: Felles kursing for hele teamet/bedriften din? Får du oppdatert informasjon på de siste nyhetene i bransjen? Bør tjenesten være eksternt tilgjengelig? Mottar man attester og kursbevis? Fleksibel kursing? Skal det være mulig å følge opp teamet/bedriftens pedagogiske mål og resultater? Tenk på hva teamet/bedriftens mål er og hva du ønsker å oppnå gjennom målene.

 

3. Hvor mye tid og penger er du villig til å bruke på å opprettholde en utdanningstjeneste?

Skal du ha et program som er integrert i din organisasjons system, må du være villig til å bruke både tid og penger på å vedlikeholde det. Den må oppdateres jevnlig, skal cachen tømmes manuelt eller automatisk? Finnes det manualer eller anmeldelser for å lære hvordan du bruker programmet? Det trengs ressurser og personell for å håndtere dette. Bruk av en ekstern tjeneste kan gjøre bruken mye enklere. På denne måten slipper du å bruke tid og penger på å utvikle programmet og du kan i stedet fokusere på å være aktiv og utdanne deg selv. Hvis mulig, prøv en gratis prøveperiode før du kjøper, slik at du vet hva du får og kan forvente av tjenesten.

4. Støtter opplæringstjenesten deg og er tjenesten pålitelig?

Det er ikke bare selve tjenesten du må tenke på før du kjøper. Du må også tenke på utgivertjenesten. Støtter utgiveren av tjenesten deg og din organisasjon slik at du får mest mulig for pengene du investerer? Vil de sørge for at du som bruker kan bruke tjenesten til din fordel og hjelpe deg med å nå dine mål og behov? Har selskapet anmeldelser for å lære inn funksjonene og enkelt komme i gang med tjenesten? Bestill et møte med utgiveren av tjenesten og spør hva som kan tilbys og hvordan tjenesten kan hjelpe deg å utvikle deg på best mulig måte. Igjen, be om en gratis prøveperiode for å prøve ut tjenesten før du tar den endelige avgjørelsen.

 

Oppsummering

Å investere i et utdanningsprogram er flott, både med tanke på å investere penger, tid og moral. Svar på spørsmålene for å veilede din beslutning og vite nøyaktig hva du trenger. Start med å spørre deg selv hvorfor du trenger et utdanningsprogram, hvordan vil du bruke tjenesten og hvilke funksjoner er viktige for deg? Kan du tenke deg å administrere programmet selv i organisasjonen eller kjøpe en ekstern tjeneste? Hvis du bestemmer deg for å administrere det selv, er det ekstra viktig å tenke på hvilke ressurser som er tilgjengelige i din organisasjon, hvor mye tid og penger du må bruke, kan IT-teamet ditt håndtere det? Det kan lønne seg å bestille et møte med et eksternt opplæringsbedrift for å finne ut om opplæringen og funksjonene passer din organisasjons behov.

 

 

Du er velkommen til å bestille et møte med oss ​​i Eduhouse for å vite hva vi kan tilby deg og din organisasjon. Vi samarbeider gjerne med deg for å utvikle deg på beste måte og vi er fleksible med hjelpemidler og for å produsere den opplæringen du og ditt team trenger. Bestill time for en kort samtale med oss ​​her, så forteller vi deg mer og svarer på spørsmålene dine!

Meld deg på nyhetsbrevet vårt

Hold deg oppdatert: Få de siste nyhetene, oppdateringene og tipsene direkte i innboksen din.

Har du lyst til å prøve? Utforsk kursene våre i praksis.